Muzik Video Spider Tapi Bagaimana Hasil Ciplak?


Gua pasti selepas ini gua akan dihentam oleh peminat Spider kerana entri gua ini. Tapi oleh kerana ini belog berani so gua pun beranikan diri tuk post juga entri ini.

Baru tadi rasanya, muzik video Spider - Tapi Bagaimana dilancarkan secara rasminya oleh sebuah blog hiburan tempatan. Setelah menontonnya gua perasan ada sesamaan diantara muzik video itu dengan sebuah filem pendek yang dihasilkan pada tahun 2009 yang bertajuk Sign. Sila tonton kedua video dibawah.



Spider - Tapi Bagaimana (2012)



Signs (2009)



Sama bukan?

Gua tahu terdapat artis luar negara yang turut meniru idea filem pendek seperti Taylor Swift dalam lagu "You Belong With Me", namun tidak meniru bulat-bulat. Betul tak? Gua pun peminat Spider tetapi kebenaran itu menyakitan.

This entry was posted on Wednesday 9 May 2012 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. Responses are currently closed.